• У Києві пропонують ліквідувати головного регулятора реклами КП «Київреклама»

    КП «Київреклама» необхідно ліквідувати, а замість нього створити єдине Управління реклами у складі КМДА, яке матиме всю повноту повноважень для нормального регулювання ринку реклами. Таку пропозицію висловила директор комунального підприємства «Київреклама» Наталія Гончарова.

    На її думку, така реформа спростить умови для ведення бізнесу, зробить діяльність контролюючих органів на ринку реклами ефективнішою і, зрештою, остаточно знищить середовище для корупції, яке існувало досі. Попри позитивні зрушення в роботі комунального підприємства, яких вдалося досягти в останні місяці, ефективно працювати воно не може, вважає вона.

    «Десять місяців тому нам передали підприємство, яке важко було назвати ефективним регулятором. Головні проблеми, які існували на той момент — це відсутність узагальненого обліку рекламних носіїв у Києві та складний, заплутаний порядок оформлення дозвільної документації. На сьогодні наповнено та відкрито базу рекламних конструкцій, що дозволяє самим підприємцям і мешканцям міста відслідковувати законність розміщення носіїв і повідомляти про порушення», — підкреслює Наталія Гончарова.

    Також було внесено до бази понад 10 тисяч незаконних рекламних носіїв, створено реєстр реклами на транспорті. Демонтовано майже 4 тисячі незаконних конструкцій, це вдвічі більше, ніж було у попередньому році. Витрати на роботу КП зменшилися на 2,1 млн грн., скорочено на 60% дебіторську заборгованість. Виведено з «тіні» 6 тисяч нелегальних квадратних метрів, що дало додатково 7 млн грн. доходів у міський бюджет, — вказує директор підприємства.

    «Разом з тим, попри позитивні зміни, КП «Київреклама» після необхідних підготовчих робіт потрібно ліквідувати, оскільки воно не має достатніх повноважень для ефективного регулювання ринку реклами. Натомість ті органи, на які покладено ці повноваження, як показала практика року, не володіють організаційними можливостями, щоб належно виконувати функції регулятора ринку», — переконана Наталія Гончарова.

    За її словами, КП «Київреклама» має фахівців, котрі виявляють порушення, надають безкоштовні консультації підприємцям, беруть участь у роботі депутатських груп з питань регулювання реклами. Але у підприємства немає повноважень видавати дозволи, накладати штрафні санкції, швидко реагувати на порушення. В результаті за 2015 рік, попри виявлені тисячі порушень, не накладено жодного штрафу!

    У Києві третина з 27 тисяч рекламних носіїв на сьогодні є незаконними. Винні, на думку Наталії Гончарової, не лише підприємці, що порушили правила, але й неправильна структура регулювання ринку. Інколи підприємцям не залишається іншого виходу, як порушувати закон, бо очікування на дозволи надто довготривале, а загальної схеми розміщення носіїв, яка б вказувала, де і що можна розміщати, досі не затверджено, хоча її концепція існує.

    «Через закостенілість дозвільної системи Київ втрачає щороку близько 26,8 млн гривень. Це кошти, недоотримані через затягування видачі дозвільної документації», — говорить Наталія Гончарова.

    Вихід вона бачить у створенні окремого Управління реклами у складі КМДА, яке регулюватиме розміщення реклами, матиме повноваження щодо видачі та скасування дозвільної документації, а демонтажні роботи виконуватиме у співпраці з Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища, який має більше технічних можливостей для такої роботи.

    «Коли всі функції щодо регулювання ринку реклами перебуватимуть в одному Управлінні, а також буде створена необхідна нормативна база, то місто, підприємці і прості мешканці отримають конкретні переваги. Покращиться благоустрій міста, буде спрощено механізм отримання дозвільної документації і створено ширші можливості для легальної роботи на ринку реклами, а отже збільшаться надходження до бюджету. Раз і назавжди буде знищено середовище для корупції, оскільки всі процеси відбуватимуться прозоро і публічно, у режимі онлайн», — переконана Наталія Гончарова.

    Рубрики: Інтерв'ю