-
Проект впорядкування фасадної реклами на вул. Сагайдачного стартував
11 квітня у КП «Київреклама» відбулося перше публічне обговорення майбутніх змін у серці старовинного Подолу, до якого долучилися представники бізнесу, що працюють на відрізку від Поштової до Контрактової площі, міської влади, громадських об‘єднань, архітектори та урбаністи.
Директор КП «Київреклама» Наталія Гончарова наголосила, що місто потребує якісного дизайн-коду з урахуванням архітектурних особливостей кожної локації. Це запит громади, мешканців, які бажають жити в комфортному Києві, пишатися ним.«Колись місто мало власний шарм, його називали найзеленішою столицею Європи, сприймали, як культурно-освітній центр. Київ мав власний бренд, тобто сукупність певних цінностей, що робив столицю престижною і комфортною, надавав додаткової вартості тим товарам і послугам, які тут вироблялися. На жаль, маємо ситуацію, коли цей шарм майже втрачено. Такий розвиток зумовлений і нашим ставленням до Києва», – підкреслила вона та запропонувала спільно створити новий візуальний образ міста на прикладі вулиці Сагайдачного.
Завідувач відділу ревалоризації ДІАЗ «Стародавній Київ» Ларіон Мірошниченко розповів, що на цій вулиці налічується 18 об‘єктів культурної спадщини національного та місцевого значення, кожен з яких потребує вкрай дбайливого ставлення.
«Рекламу можна віднести до візуального мистецтва, особливо, коли мова йде про розміщення на пам‘ятках з цінними фасадами. З метою не допустити руйнування фасадів будівель та спотворення їх елементів створена експертна група з відомих архітекторів, представників громадськості, «Київреклами», управління збереження історичного середовища та охорони об‘єктів культурної спадщини. Ми щотижня розглядаємо погодження на розміщення реклами та надаємо рекомендації стосовно її зовнішнього вигляду та розташування», – повідомив начальник управління охорони культурної спадщини Департаменту культури КМДА Сергій Груздо.
Григорій Мельничук – співкоординатор київської Ради з урбаністики вважає, що проект впорядкування фасадної реклами на вул. Сагайдачного, насамперед потрібен підприємцям. Вивіски є невід’ємним елементом міського простору, а якісний простір приваблює городян та туристів, тобто – додаткових відвідувачів у ресторани та магазини. Експерт навів приклади позитивних змін на центральних вулицях Львова, Чернівців, які не хочеться покидати.
«Чому вивіски такі великі? Коли сусід крикнув про свій магазин, я хотів би крикнути ще голосніше, зробити ще більше. Якби були чіткі, зрозумілі правила, було б набагато краще. Але зробити прості правила – досить складна задача. По-перше, у Києві дуже різноманітна забудова, тому не можна вводити єдині стандарти для всіх об‘єктів. По-друге, не можна, щоб влада щось нав‘язувала підприємцям чи навпаки. Тому цей пілотний проект – гарний приклад діалогу між владою, громадою та бізнесом. При його розробці ми побачимо всі проблеми, знайдемо шляхи їх вирішення і розповсюдимо цей досвід на все місто», – наголосив архітектор НПО «Агенти змін» Максим Головко.
На даний час понад 70% фасадних конструкцій на вул. Петра Сагайдачного розміщені без дозволів. КП «Київреклама» готове стати сполучною ланкою між владою та підприємцями, що долучаться до проекту, і надати їм консультаційну допомогу в оформленні носіїв. Ті власники, що мають дозволи, можуть розраховувати на їх пролонгацію терміном на 5 років з моменту оновлення вивісок.
«Найважливіше, щоб зміни були комплексні. Тільки так ми всі матимемо успіх і станемо гарним прикладом для всього міста. Будь ласка, приєднуйтесь до проекту. Це престижно та заслуговує на повагу», – запросила Наталія Гончарова.Альтернатива сьогоденню. Екскурс Європою. Частина 1 – Берлін Увага! В адресній базі з‘явилися позначки місць з діючими пріоритетами
Проект впорядкування фасадної реклами на вул. Сагайдачного стартував