-
Наталія Гончарова: “Є всі причини для того, щоб все ж таки прийняти нові правила розвитку міста”
Коментарі директора КП «Київреклама» за підсумками круглого столу на тему «Внешний вид столицы Украины требует изменений: как это сделать качественно?», який відбувся четвертого грудня у прес-центрі інформаційного агентства ЛІГАБізнесІнформ. На цьому заході обговорювалися перспективи реформ нормативно-правової бази, що регулює розвиток галузі зовнішньої реклами у Києві.
– Що це було: давайте пригадаємо чи такого роду круглі столи, така риторика з боку бізнеса мала місце раніше? Ні. Не була. Довгий час оператори мали змогу і завжди користалися цією можливістю “решать вопрос” з чиновниками. Так, їх це розслабило: любе питання вирішувалось. Тоді мовчали. А кияни отримали місто, переповнене рекламою. Сама ж галузь знаходиться тепер в стані стагнації через надмірну кількість рекламних площин, що значно перевищує попит. Всі ці роки практично нехтувалась третя дуже важлива сторона – учасник співіснування реклами і міста – самі кияни.
Аби змінити ситуацію і не продовжувалась рекламна утопія – перше, що ми зробили – викрили та викорінили хабарництво. Взялись за оновлення нормативно-правової бази, унеможливлюючи корупцію, зменшуючи кількість реклами, позбавляючи її від можливості маніпулювати документами заради економії коштів деякими групами компаній, відбираючи їх в міського бюджету, та адекватно співставляючи існування реклами до комфорту киян.
Звичайно, що вибраний вектор розвитку бентежить окремих операторів – вони однозначно втратили можливість вирішити свої питання, давши хабар, при цьому втрачаючи свої, роками існуючі незаконні носії; втрачають можливість економити за рахунок бюджету міста (довгий період нехитрі маніпуляції числених компаній призводили до втрат бюджетом міста близько 17 млн гривень. Насправді, в рамках нових нормативно-правових актів вони мали намір збільшити цифру своїх економій більше 45 млн грн).
І справді, навіщо платити більше, коли можна було роками не приводити у відповідність до вимог діючої Концепції і не міняти свої великі формати на менші, але вказати в документах площину в рази меншу? Таким же системним було порушення з боку цілої низки великих компаній операторів при зменшенні кількості площин, але, при цьому, самі конструкції не мінялись. Не будемо також полишати без уваги, що частина конструкцій сьогодні таки залишається в статусі “самовільний”, тобто, розміщено без дозволу.
Скільки б не били себе в груди заявляючи, що “бізнес – відповідальний”, – при таких діях, місто, звичайно, буде ставитись з недовірою, прописувати правила чіткіше і приводити у відповідність до законодавства існуючі вимоги та норми.
Влада відстоює інтереси громадян і право на розвиток в цивілізованому форматі, наближаючи його до європейських стандартів.Нарешті для цього є найнеобхідніша складова – політична воля.
Порушникам і маніпуляторам некомфортно і, звичайно, їм важко сприймати стрімкий розвиток подій, і така риторика, яка прозвучала на цьому Круглому Столі, як звинувачення на адресу представників влади – ніщо інше, аніж агонія.Немає підстав для супротиву – бізнес і так через надмірну, вже нездорову свою внутрішню конкуренцію, сам себе загнав у кут і замість розвитку має деградацію. Неможлива модернізація інвентарю, немає довгострокового плану розвитку, відсутня здорова конкуренція. Бізнес на грані виживання. При цьому потерпають ще й кияни.
Є всі причини для того, щоб все ж таки прийняти нові правила розвитку міста, і, зокрема, самої галузі, і розробити свій внутрішній чіткий план дій для трансформування своїх активів у легальні, конкурентноспроможні, достойні нашого міста, з повагою до його мешканців.
Навзаєм бізнес отримає і довіру, і можливість тісної співпраці в рамках соціальних проектів.
Ось Вам і питання: стагнація чи розвиток, наведення ладу і воля до цього, чи лобіювання індивідуальних інтересів і нехтування вимог мешканців міста, нові корупційні відносини і маневрові крадіжки з бюджету чи цивілізований прозорий підхід з однаковими для всіх правилами?Порушники адаптовуються до нових вимог – болісно, затаївши образу. І створений такий майданчик для спроби спаплюжити владу, звинувачень і образ – цьому доказ. При всій повазі до відомого медіаменеджера, що виступив модератором цього Столу, та депутатів минулого і теперішнього скликання, які стали його мимовільними учасниками, самі не розуміючи ані предмету розмови, ані заради чого їх запросили, – нажаль все це дійство мало вигляд замовленої бізнесом акції проти накінець-то чітких і послідовних дій влади.
Нас це не дивує. Нападки ще будуть і будуть тривати.
Але ми впевнені, що рано чи пізно ми знайдемо порозуміння і зможемо налагодити органічне співіснування в міському просторі.Зі столичних вулиць прибрано понад 3,5 тис. незаконних рекламних конструкцій КП «Київреклама» оголосило результати конкурсних торгів на демонтаж рекламних засобів
Наталія Гончарова: “Є всі причини для того, щоб все ж таки прийняти нові правила розвитку міста”