-
Кількість столичної реклами може бути скорочена на 40%
Скорочення кількості рекламних конструкцій на впорядкування розміщення рекламних конструкцій сприятиме здорожчанню рекламних площ, забезпечить збільшення попиту та дозволить підприємцям і бюджету Києва заробляти більше. Таку думку висловила директор КП «Київреклама» Наталія Гончарова.
«Кількість рекламних носіїв треба скоротити відсотків на 40, починаючи з того об’єму, який зараз існує. Тоді ці рекламні носії приносили би більше прибутків їхнім власникам і підприємці могли б тоді платити до бюджету більше. Ми би мали підстави збільшити чинні тарифи, адже, нинішні тарифи є нижчими за середні. Водночас, ми бачимо, що зараз рекламних площин забагато і пропозиція значно перевищує реальний попит. Тому такі рекламні площі коштують не так дорого, а самі підприємці, власники конструкцій на межі виживання», – зазначила Наталія Гончарова.
Вона зауважила, що завдання регулюючих органів полягає в тому, щоб збільшити і прибутки бізнесу і надходження до бюджету, але все має відбуватися таким чином, щоб не шкодити мешканцям міста.«Я за легалізацію конструкцій, але згідно з нормами і правилами, щоб ми не потонули у цій рекламі. Тому краще, щоб розміщення цих конструкцій впорядкували і легалізували там, де можливо. Серед пріоритетних задач не зменшення, а збільшення надходжень до бюджету від реклами. Але існують чіткі правила і норми. Є чіткі вимоги, згідно яких реклама повинна розміщуватися в Києві. Все це задекларовано у чинних Концепції розвитку реклами та у Порядку розміщення реклами у місті Києві. Не можна нехтувати цими правилами. Всі конструкції встановлені самовільно, встановлювалися без дотримання цих правил. Наші інспектори виявляють порушення і передають інформацію до Департаменту архітектури та містобудування, який має повноваження, щоб скласти вимогу і спрямувати її власнику конструкції, де йому пропонується її або легалізувати, або прибрати. Людина має час, щоб подати заяву на це місце, щоб за собою його зафіксувати і податися у таку довготривалу гру під назвою «отримати дозвіл». Є шанс отримати такий дозвіл, якщо не порушуються норми і правила. Тоді ця конструкція буде приносити додаткові гроші у міський бюджет», – пояснила Наталія Гончарова.
Директор «Київреклами» навела приклади, що шляхом впорядкування реклами йдуть і інші міста України, а також Європа – від цього виграють всі.
«Деякі містечка України і міста могли б стати прикладом для Києва. Зокрема, значні зрушення були зроблені у Вінниці, яка відкоригувала свої взаємовідносини з рекламним бізнесом через реалізацію інвестиційних проектів. Тобто підприємець, який мав конструкції на певній території отримував дозволи, але при цьому брав на себе зобов’язання по вдосконаленню благоустрою цієї території. Він міг, наприклад, поставити нову систему освітлення. Такі приклади присутні у Харкові, частково у Львові, який, між іншим, став показовим у форматі вивісок для нас. У них були прийняті жорсткі вимоги, жорсткі правила по вивісках одні для всіх. У історичній частині міста, ви не помічаєте реклами, хоча вона там є. Це досвід, який широко використовується у Європі. Я думаю, що ми також підемо цим шляхом, коли у нас буде діяти орган, який зможе скласти положення про інвестиційні конкурси адаптоване під рекламу, бо сьогодні такого положення немає, як і немає органу, у якому сконцентровані усі необхідні повноваження від видачі дозволів, до контролю за їх виконанням та співпраці з підприємцями», – розповіла Наталія Гончарова.
Керівник комунального підприємства також вказала на певні позитивні зрушення завдяки роботи нової команди «Київреклами» протягом останніх семи місяців.«Коли ми прийшли у базі було всього біля 17 тисяч конструкцій. Велася якась млява робота з демонтажу незаконних конструкцій. Але не можна було сказати, що із нелегальними конструкціями хотіли покінчити. Швидше йшлося про створення корупційної системи, де отримували кошти за те, що закривали очі на несанкціоновані конструкції. За 7 місяців роботи ми повністю оновили відділ інспекції. Усунули негативний людський фактор і внесли близько 12 тисяч нелегальних конструкцій, тобто тих, які роками існували, але не були занесені до бази. Загалом же, з самого початку існування КП «Київреклама», реклами у Києві як такої, було б добре, щоб така база була у відкритому доступі. До нашого часу ця база велася, але вона була закритою. Тому про прозорість процесів, про обсяг зловживань можна було тільки здогадуватися. Зараз ми відкрили цю базу. Її може бачити підприємець, мешканець міста. Ведеться робота над Порядком розміщення та Концепцією розвитку реклами. Там, де є прозорість, там менше корупції. Ми також відкрили безкоштовні консультації для бізнесу. Тобто робимо все можливе, щоб бути партнером для бізнесу і міста одночасно. Шукаємо точки дотику, де виграють усі», – підсумувала Наталія Гончарова.
У Києві пропонують ліквідувати головного регулятора реклами КП «Київреклама» В КП «Київреклама» кадрові зміни
Кількість столичної реклами може бути скорочена на 40%