• ДОПОМОГТИ ПОБАЧИТИ СПРАВЖНІЙ КИЇВ

    Коли людина збирається на публічну подію, вона дбає про свій відповідний зовнішній вигляд – дрес-код. А як щодо зовнішності міста? Воно повинне бути «в формі» кожної миті, воно завжди на виду, особливо якщо йдеться про столицю. Тож свій дрес-код, а точніше – дизайн-код, повинен мати і Київ. І над його розробкою ми вже працюємо – написала директор КП “Київреклама” у своєму блозі на ЛІГА.

    Усуваємо анархію і середовище для корупції
    Київ робить лише перші кроки до цивілізованого розміщення реклами з урахуванням досвіду європейських столиць. Але вже зараз анархії в зовнішній рекламі Києва значно поменшало.
    Комунальне підприємство «Київреклама», яке я очолюю майже рік, розпочало з викорінення корупції у стінах свого підприємства, 50% штату бу л о скорочено . Ми повністю оновили відділи інспекторів, юристів. Зробили відкритою базу даних рекламних носіїв – і законних, і незаконних. Тепер будь-хто може з нею ознайомитись на нашому сайті. Раніше в Києві її ховали за сімома замками, бо вона залишалася інструментом маніпуляцій. Сьогодні все відкрито. Кожен може допомогти. Внести пропозиції. Наше завдання полягає в тому, щоб місцеве самоврядування відповідало суті, тобто учасники ринку і прості кияни самі долучалися до регулювання. Адже всі вони творять єдиний міський простір. Можна провести аналогію з будинком, де кожен повинен дбати про чистоту у під’їзді. Це і є самоврядування.
    Але комунальне підприємство – чи не найнижча ланка в сфері регулювання ринку. Ми маємо тактичні успіхи в межах нашої компетенції. А, як відомо, вона не стосується дозволів, обмежується інспектуванням і обліком рекламних площ. А щоб реформа стала всеохопною, потрібні системні зміни, коли з’являться н ові підходи до відбору місць під розміщення реклами, буде переглянуто тарифи. Нова нормативна база вже рік чекає на затвердження. Бракує лобі в позитивному сенсі цього слова.

    Цивілізовані правила — більше доходів для міста
    Завдяки наведенню порядку в розміщенні реклами реально зростають доходи міського бюджету. За минулий рік ми перевиконали план надходжень від реклами. І маємо підстави очікувати, що в 2016 році вони зростуть іще більше. За рахунок чого? Ми демонтували левову частку незаконних носіїв, власники яких якраз і не платили в бюджет. При цьому частину нелегальних конструкцій було виведено з «тіні» – їхні власники подали на оформлення документи. По-друге, ми унеможливили масштабні зловживання на ринку, зокрема, з приховуванням реальної площі носіїв – наприклад, коли документально оформлялося 8 квадратних метрів, а реальний розмір рекламного носія міг доходити і до 75 метрів! І тепер до бюджету почали надходити додаткові кошти за повні площі. Так, за результатами минулого року додатково буде отримано понад 4 млн. грн..
    Такі зміни інколи критикують. Можливо, це пов’язано зі старими стереотипами, сформованими навколо всіх комунальних підприємств і влади загалом. Проте — теперішнє завдання бачимо в тому, щоб змінити образ чиновника на образ міського адміністратора, котрий обслуговує громаду, підприємців.
    Ми зараз намагаємося глибоко не вдаватися у причини появи незаконних носіїв. Цьому було багато причин, в тому числі – об’єктивних, вкорінених у минулому. Зараз спільно з бізнесом і киянами наводимо лад. Там, де це не шкодить естетиці зовнішнього вигляду — ми шукаємо можливості для збереження конструкцій. Тобто «Київреклама» зацікавлена у тому, щоб бізнес працював і приносив доходи бюджету. Проте коли ми прагнемо до Європи, то і працювати треба згідно з правилами, коли за користування спільного майна громади належним чином сплачуються кошти цій громаді.

    Дизайн-код = прозора система для всіх
    Зараз активно працюємо над розробкою дизайн-коду міста. Це, по суті, документ, який регулюватиме впорядкування фасадної реклами в столиці. Це стосується передусім вивісок, розміщення яких досі не регулювалося чіткими правилами і було віддане на відкуп смакам підприємців. У результаті архітектурний шарм столиці закритий «чадрою» з великогабаритних вивісок і реклам. Ми мусимо її зняти, тож добиваємося, щоб їхнє розміщення відбувалося за чіткими правилами і нормами, при яких не страждатиме історичне обличчя Києва.
    Простір Києва – унікальний, тому і рішення, які ми розробляємо, мають відповідати саме його умовам і архітектурним типам. У процесі створення дизайн-коду враховуємо досвід європейських міст – вивчаємо, як вивіски і зовнішня реклама загалом регулюються в Берліні, Римі, Лондоні. На своїх інформаційних ресурсах ми цей європейський досвід висвітлюємо – подивіться хоча б на галереї фото з Лондона, це багато чого пояснює без слів. Київ також має виглядати гармонійно.

    Бізнес, громада, кияни, фахівці — творять нові правила
    Зараз реалізовується практичний проект «редизайну» вулиці Сагайдачного. Відбувається активна взаємодія з підприємцями, урбаністами, архітекторами, представниками влади і громадських організацій, які відстоюють ідею цивілізованого міського простору. Ми навіть не очікували, що стільки людей долучаться до роботи. Це приклад солідарності в питаннях, важливих для Києва і киян. У цьому широкому колі ми вже виходимо на оптимальний варіант дизайну вивісок. І підприємці, чиї об’єкти працюють на вулиці Сагайдачного, готові їх виготовляти і заміняти старі вивіски. Порозуміння є – усі учасники прагнуть, щоб цей пілотний проект на Сагайдачного став прикладом для зміни зовнішності цілого міста.
    Напрацьовані ескізи вивісок ми винесемо на колегіальну раду в КМДА. Органи влади беруть на себе зобов’язання оперативно видати дозволи на зміну вивісок. Ми також надаємо підприємцям консультації щодо того, як правильно оформити документи. Наш дизайнер допомагає у створенні ескізів, і сподіваємося, що нові вивіски на вулиці Сагайдачного з’являться вже в другій половині травня, а за літо ми вже цей процес завершимо повністю. Хоча вимагати від підприємців оперативності складно, адже вони мають робити це за власний кошт.
    Головний висновок з діяльності першого кварталу 2016 року — початок активного діалогу між усіма сторонами, яких стосуються питання реклами. Власниками носіїв, киянами — споживачами реклами, фахівцями-урбаністами, громадськими діячами. Думаю, що саме діалог повинен бути основою спільної роботи з повернення Києву його справжнього обличчя. Зусилля містян, бізнесу, влади мають бути скеровані на формування спільного цивілізованого міського простору, бо це наш спільний дім, за який несемо спільну відповідальність.

    Рубрики: Статі